יהודי הותקף קשה: אירוע אנטישמי נחקר בעיר הצרפתית

אבי יעקב No Comments on יהודי הותקף קשה: אירוע אנטישמי נחקר בעיר הצרפתית

יהודי חרדי בעיר שטרסבורג הותקף קשות ביום ראשון השבוע ונפצע קשה לאחר שצעיר השליך אותו בעת שרכב על אופניו | המשטרה הצרפתית החלה פעולות חקירה בגין תקיפה בעלת "מאפיינים אנטישמיים" ופועלת לאיתור התוקף | במועצת העיר גינו פה אחד את האירוע: "חייבים להעניש ולהוקיע אירועי שנאה בעיר"

צילום: מרכז העיר שטרסבוג
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חקירה נפתחה בעיר שטרסבורג בחשד לניסיון פיגוע אנטישמי שאירע ביום ראשון בבוקר במרכז העיר. לפי תביעת עורכי דין של יהודי חרדי האופי האנטישמי של התקיפה אינו מוטל בספק.  לעדותו אדם הפיל אותו מאופניו לפני שנמלט, ופצע אותו באורח קשה. שטרסבורג, היא עיר צרפתית גדולה ובה מתגוררת קהילה יהודית חרדית גדולה לצד ישיבות ומוסדות מצוינים.

הפצוע, בשנות הארבעים לחייו, יצא לקניות באופניים, אמר עורך דינו, רפאל ניסנד. לטענתו, הוא היה לבוש בלבוש יהודי חרדי, חולצה לבנה ומכנסיים שחורים, וציציות התנפנפו בצידי בגדיו. צעיר שרכב גם הוא על אופניים בשביל האופניים לצד היהודי המותקף, ניגש אליו וניסה פעמיים להפילו. בניסיון השלישי, התוקף השליך את עצמו עם אופניו על הקורבן שנפל בכבדות על הקרקע.

בית הכנסת היהודי בשטרסבורג

באדיבות המצלם

היהודי, נפגע בעקבות הנפילה, ופונה לבית החולים בעיר עם שברים רבים בעיקר בחלקו השמאלי של גופו: אף, צלעות, זרועות. מצלמת האבטחה במעגל סגור של בית ספר יהודי סמוך קלטה תמונה ברורה וחדה של התוקף שנמלט מהמקום והועברה למשטרה. תלונה הוגשה למשטרה שהחלה בחקירה בגין תקיפה בעלת מאפיינים אנטישמים, זאת לפי קביעת משרד התובע הכללי בשטרסבורג.

אמש, מועצת העיר שטרסבורג גינתה  בתקיפות את התקיפה האלימה: "אנו שולחים את כל התמיכה והסולידריות המלאה שלנו לקורבן, תושב העיר, אדם יהודי מאמין" ציינה ראש העיר ז'אן ברסגיאן בהודעה לעיתונות העיר. "אנו מביעים את דאגתנו העמוקה מהמעשים וההתקפות האנטישמיות שבוצעו בעיר שלנו. מעשי שנאה ואלימות חייבים להיענש על ידי הצדק בתקיפות הגדולה ביותר".

התגובה החריפה ביותר הייתה של ז'אן רוטנר, נשיא LR של אזור גרנד אסט בטוויטר: "לשתוק ? לעולם לא. לְהוֹקִיעַ? עוֹד. לתמוך בקהילה היהודית? ברור. להילחם באנטישמיות? חובה", כתב בתקיפות.



0 תגובות